OnlineAppointment Doktorunuza danışın Sanal Burun Tasarımı

Burun Estetiği (Rinoplasti) Ameliyatında Şişlik ve Morluk

Burun estetiğinde şişlik ve morlukluğu etkiliyen faktörler vardır. Bunlar;

• Kişinin bünyesi-cilt yapısı
  • Ameliyat süresi,yapılan ameliyat tekniği,cerrahın el becerisi
  • Ameliyat sonrası alınan önlemeler
  • Ameliyat sonrası yapılan soğuk uygulama miktarı

Cilt bütünlüğü bozulduğu için vücutta doğal olarak şişlik olacaktır. Ancak günümüzde uygulanan soguk uygulama yöntemi (hiloterm)ile şişlikler en aza inmesi sağlanmaktadır. Bazı hastalarda morluk neredeyse hiç görülmezken bazı hastaların da bünyesi morarmaya müsaittir. Günlük yaşantımızda mutlaka küçük çarpmalar yaşıyoruz eğer hemen morarma görülüyorsa ameliyat sırasında da görülebilme ihtimali vardır. Burun estetiği ameliyat sonrası burunda oluşabilecek şişlikleri azaltmak için Hiloterm Therapy cihazı kullanıyoruz. Gece boyunca hastanın yüzüne takılan bir maske ile soğuk uygulama yapıyoruz.Burun estetiği ameliyatı sonrası uygulanan klasik buz yöntemi hastaya rahatsızlık vermektedir, buz yanığı - ağrı - kişi yaptığı soğuk uygulama yöntemini (jel,eldiven vs.) sürekli eliyle tutmak zorunda kalarak rahatsız edici durumlar ortaya çıkmaktaydı. Hilotherapy yöntemi sayesinde hasta yüzünde bir baskı-ağırlık hissetmiyor,cihazda ayarlanabilir ısı sayesinde 15-18 derecede sabit tutuluyor,hastada hareket kolaylığı da sağlıyor. Bu yöntem klasik buz uygulamasına göre burun estetiği ameliyatı sonrası şişlikleri azaltmak için daha etkilidir.

Ameliyat sonrası oluşan şişlik ve morluk 1-2 hafta arasında geçmektedir. Burun üstü deride şişlik uzun süre olacaktır ancak bu rahatsız edici boyutta değildir,günlük yaşantınızı etkilemez. Burun ucundaki şişliğin geçmesi aylar alabilir. Burnun son durumuda şişlikler geçmeden anlaşılmaz. Bu bekleme periyodu bazı hastalar için zor olabilir. Biz şişlikleri azaltmak için ameliyat sonrası size tavsiyelerde bulunulacaktır.

Tüm Merak Edilenler